Üdv Bunny,

néhány éve küzdősportolok viszont pár hónapja elkezdtem konditerembe is járni.A jövőben szeretnék nagyobb figyelmet szentelni a testépítő jellegű edzésekre is.Eddig minimális kiegészítőt használtam(fehérje) viszont a célom a tömegnövelés,a magasabb súlcsoportba kerülés végett.

Nem látom át tisztán hogy a megfelelő étrend mellé milyen kiegészítőkre lenne még szükségem,a tömegnövelő és a vitamin az nyilvánvaló de már ajánlottak mellé mindent(energizáló,tesztoszteron,kreatin,aminosavak stb).Kis kutakodás után beláttam hogy mind jól jöhet,csak fontossági sorrendet nem tudok megállapítani hogy pl(tömegnövelő+ez+az)

Tudatosan szeretném csinálni ezt is és túl sok az önjelölt "tanácsadó" ezért fordulok szakértőhöz.

Jelenleg 180cm vagyok és 74 kg,illetve 23 éves.

Remélem nem kérdeztem nagy hülyeséget,és a válaszodat előre is köszönöm szépen.

Üdvözlettel,

Dávid

corteco - 2016-08-01 12:31


Szia!

Itt a kérdésedre a válasz.

Bunny - 2016-08-01 15:40

Szia Bunny.

Nagyjából 8 éve olvasom az edző válaszol rovatot azaz 16 éves korom óta, ami talán az egyik legkritikusabb életszakasz egy ember életében a személyiség fejlődés tekintetében. Láttam az összes bbtv-t, meghallgattam az összes audioblogot, elolvastam a Sárga Kapszulát és minden egyéb hozzád köthető anyagot az évek során. Az életem hatalmasat fordult azzal a perccel kezdve amikor először olvastam az edző válaszol rovatot. A 8 év alatt mióta követem a munkásságod, egyszer sem kerültem veled kapcsolatba. Nem találkoztunk élőben, de még csak kérdést sem tettem fel ebben a rovatban. Úgy éreztem hogy most van itt az ideje hogy köszönetet nyilvánítsak, semmiképpen nem akartam hogy ez kimaradjon, hisz nagyon sokat köszönhetek neked. Én sosem leszek testépítő, de abban is biztos vagyok hogy nem hagyom abba az edzést soha. Amit tőled kaptam az sokkal több annál mint hogy tudom hogyan kell táplálkozni, edzeni vagy milyen motort érdemes venni. FÉRFI lettem kívülről és belülről is, azóta is kamatoztatom azt kitartást és értékrendet amit te és sport adtál nekem. És nem tudom elégszer megköszönni hogy fiatalkorom példaképe voltál. Jó ideje érett már bennem ez a pár sor. Te vagy az aki képes megmenteni egy elbaszott generáció nagy részét. Sok sikert kívánok a továbbiakban, és köszönöm mégegyszer.

MoVi - 2016-07-26 14:51


Szia!

Napok óta gondolkozom, hogy mit tudnék erre válaszolni, de nem tudok semmi értelmeset.

Számomra ez a siker, ezért nagyon örülök, hogy leírtad.

Mostanában is elég sok gondolom van (míg másoknak a nyár pihenés, nekem minden nyaram undorító és ebből rohadtul elegem van már) és amikor ilyen olvasok, a sok szar között végre látom, hogy van értelme annak, mit csinálok.

Bunny - 2016-07-29 10:16

Szia Bunny és korabbi kérdezö!

Remélem még elfér az én vélemenyem is a 17 éves srác témájában. Tudom, hogy ez nem fórum, de én anno öltem volna minden hasznos tanácsért. 

Mindenképp menjen el a gyerek egy profi magán urológushoz. Nekem ugyan ez volt a bajom 21-25 éves koromig. Az orvosok csak vitték a pénzem, semmit nem segítettek, míg magam ki nem derítettem, mi is lehet. 3 év utan derült fény egy rejtett prosztata-gyulladasra, ami minden ilyennek az okozója volt. Mivel már nagyon rég bennem volt, szövödményei is lelettek (prosztata kö). Gyógyszerek már nem tudtak segíteni, csak a gyökeres életmódváltozás. A fiú még idöben van, ha esetleg ez a baja. De persze ne legyen igazam. 

Üdv.

ZoliT - 2016-07-28 15:29


Szia Zoli!

Ez nem fórum hagyományos értelemben, de amikor valakinek ilyen hasznos hozzászólása van, akkor igen.

Köszönöm az infót!

 

Bunny - 2016-07-28 16:29

Szia Bunny!

A 17 éves srác problémájával kapcsolatban írnék. Én 27 éves vagyok, tizenévesen hasonló tüneteim voltak, ill. ritkán mostanában is. Tavaly megméretettem a hormonszintjeim endokrinológussal hasonló tünetek miatt, és magas tesztoszteron és ösztrogén szintet mértek. Amit tanácsolnék, hogy mindenképpen magánlaborban (kb. 15 000 Ft a két hormon) végeztesse el a vizsgálatot, mert sajnos egyre nehezebb OEP finanszírozással hormonszintet mérni, ha sikerül is, rengeteget kell várni, nekem fél év volt, most pedig több mint 1 évre adtak volna időpontot. Úgy látszik, csak súlyos esetben lehet korábban bejutni, de az is lehet, hogy csak nekem nem volt szerencsém. Mai napig megteszek mindent, hogy kiderítsem, mi okozhatja ezeket a hormon szinteket. Ami eddig segített, hogy kerülöm a kemény maratoni edzéseket, mivel azok nálam habár feltolják a tesztót (legutóbbi mérés elött kőkemény edzéseim voltak), megjelenik a magas ösztrogén is, és a vele járó említett tünetek: agresszió, ingerlékenység, csökkent libidó, stb. A rövidebb, de hatásos edzések után, azonban erős libidóm van, egész nap kanos vagyok és jobban is érzem magam. Ha sikerül előrébb jutnom az orvosknál, ill. kideríteni, hogy mi miatt van a magas tesztó, ösztro jelenség, remélem nem baj, ha megosztom, hogy mire jutottam. Üdvözlettel: M. Sándor!

molnarsandor - 2016-07-28 12:02


Szia!

Abszolúte magán vérvételre kell menni. Itt a BB Gym közelében is van egy labor.

 

 

Bunny - 2016-07-28 12:45

Szia Bunny! A vérnyomásom 140-es, és azt szeretném kérdezni hogy, egy 100 kg-os embernél ez normális? Éppen tömegelek és van rajtam némi zsír is.A vérnyomásnál befolyásoló tényező lehet a izomtömeg,karméret,testsúly stb.? Azt tudom hogy, kb 120-asnak kéne lennie.Vérnyomásproblémám sosem volt mindig megvolt a 120!

Édesanyám aggódik miatta, én nem mert nem fáj a fejem semmi panaszom nincs.

Szerintem hosszabb távon nem egészséges ez az állapot.Szedjek valamit (itt vitaminra gondolok) ami csökkenteni fogja? Elgondolkoztam hogy, a sóból is el kéne hagyni.Kérlek segíts rajtam! Válaszodat előre is köszönöm!

 

                         

Patrik10 - 2016-07-26 18:36


Szia!

A vérnyomásodat érdemes a nap folyamán többször megmérni. Esélyes, hogy csak egy időszakban ennyi. Ha egész nap, akkor kicsit magas (130 már jó lenne), de nem kell rögtön megijedni.

A vérnyomást sok minden befolyásolja, azok mindenképpen, amit említettél. 

A vérnyomás beállításáná az alap trükk, hogy csökkented a sót, és ha sok a szénhidrát, azt is. Ha eddig nem fogyasztottál teítetlen zsírsavakat, ideje elkezdeni.

A vitamin alatt remélem nem azt érted, hogy nem használsz rendes multivitamin.

 

Bunny - 2016-07-28 00:42

Szia Bunny!

Így még a kezdetek előtt leszögezném, hogy sohasem használtam szteroidokat (csúnya is lenne, ha használtam volna :D).

3 éve edzek, az utóbbi egy évben komolyan, úgy, hogy oda is figyelek a kajára, meg minden dologra amire kell, fejlődök is szépen, ezzel nincs is gondom hálistennek. 

Nos, az lenne a problémám, hogy olyan tüneteim vannak, mintha egy szteroid kúra után lennék. Hogy mit is értek ezalatt? Nincs akkora szexuális vágyam, mint pl. 1-2 évvel ezelőtt, és ez már azért is bosszantó, mert 17 éves vagyok, és szerintem ilyenkor kéne a legnagyobbnak lennie. körülbelül 2-3 hónapja van így. Nem azt mondom hogy egyáltalán nincs kedvem hozzá, de az eddigihez képest szerintem a negyede a vágyam... 11 éves korom óta meg vannak duzzadva a mellbimbóim, és csak ha hideg van, akkor mennek össze normális álllapotba. Ezeket leszámítva elég depresszív vagyok, bár az utóbbi időben ez nem jellemző. Ezek a tünetek szerintem rohadt magas ösztrogénszintre utalhatnak. Viszont... Néha eléggé ingerlékeny, agresszív vagyok, főleg akkor, amikor nem jön össze az, amit akarok. Az arcszőrzetem is egyre jobban nő, ugye ezek a tesztoszteronra utalnak. Szerinted érdemes lenne elmenni ezzel orvoshoz? Hormonzavaros lehetek? Vagy csak ilyen kamaszkori hülyeségek? Már nagyon kiakasztanak... :D

Mechanix - 2016-07-27 13:45


Szia!

Három lehetséges dolgot tudok elképzelni.

1. Túledzett vagy.

2. Sima kamaszkori hormonális katyvasz.

3. Valamiféle hormonális zavar. Agressziót nem csak a magas tesztoszteronszint okozhat, ez a dolog ennél összetettebb. Lehet magas ösztrogénszinted is akár magas tesztoszteronszint mellett.

Kéne egy labor tesztoszteron és ösztrogén szintekkel. Érdemes lenne endrokrinológus is, de én nem ismerek egyet sem.

Bunny - 2016-07-27 22:51

Szia! Épp sok időm volt, ezért kísérletet végeztem, hogy mely gyakorlatok a leghatásosabbak, persze azokat az elveket betartva, amiket te is mindig hangsúlyozol (nagy ismtlésszám, koncentráció, lassú negatív szakasz) és azt vettem észre, hogy azok nyírnak ki legjobban, amik nagy tartományon végezhetőek, nem ilyen 5 centis nyomkodás/húzkodások. Pl. sokkal jobban szeretem az egy kezes fekvenyomást vagy a tárogatást, mert sokkal nagyobb úton végezhető és sokkal hosszabb terhelés adható a mellizomnak, mint a fekvenyomós lökdöső mozdulattal. De ha már fekvenyomás, nálam az is inkább a teljesen kinyomós verzió, valahogy mintha még a tricepszes szakaszon is nyúlna kicsit a mellizom. Ha figyelek erre, mindig izomlázam van. Mi a véleményed?

bl4ckf0xi - 2016-07-24 19:20


Szia!

Logikus amit írsz és jó dolog, amikor az ember erre rájön, de ha nagyon belegondolsz, nincsenek 5 centis nyomások meg húzások. Az ilyenek egyszerűen szarul végzett gyakorlatok.

A fekvenyomás sem lökdöső mozdulat. Látszólag sokkal jobb egy kézzel végezni, mert kétségtelen, hogy a rúd korlátoz, hiszen elakad a mellkasban.

Csakhogy ha jól végzed a fekvenyomást, rögtön nem jobb lesz az egykezes nyomás, hanem csak más.

A fekvenyomásnál én nem nyomom ki teljesen könyök kiakasztós módon, hanem a legvégén befelé tolom a rudat, mintha össze akarnám nyomni. 

A véleményem az, hogy tudatosan kell végezni a gyakorlatokat, végig feszítve az izmokat, akkor van értelme. 

 

 

Bunny - 2016-07-25 16:09

Szia Bunny!

Sajnos még nem tudok keresni, lehet már voltak ezek, rendszeres olvasó vagyok. Szar az inzulinreakcióm, tipikusan hízok úszógumira, ha zakálok. A Bodó Imitől olvastam, hogy reggel nem igazán enne CH-t, mert akkor rossz az inzulinérzékenység. Ezt már pár évvel ezelőtt is olvastam, de elvetettem, mondván, hogy alvás után biztosan kell valami energia. Furcsa, mert volt 2 év amikor reggel edzettem, és kurva jól működött, semennyire nem voltam fáradt, kis koffein ment előtte, de semmi kaja, és nem romlott a teljesítményem egyáltalán. Ebből is gondolnám, hogy lehet el kéne rakni reggelről a CH-t. Zabpelyhes fehérje a standard, reggel még nem tudom mire váltanám. Te hogy látod ezt a kérdést? Tipikus hízós alkatnál hova raknád a CH-t? Eddig én a reggel, edzés előtt, edzés utánni turmix, és vmi még edzés utánra esküdtem. Munka után edzek, ami ilyen fél6, és 11 körül alszom, tehát még lehetne a vitargos turmix után, ch az esti kajába? Ha edzés után megy az aerob, akkor az aerob után érdemes még vitargoval visszatölteni, vagy dobjam azt is?

Köszi,
Karesz

Naix - 2016-07-23 13:11


Szia!

Kereső itt még nincs. 

A rossz inzulinérzékenységű embereknek nem kell reggel rögtön szénhidrát és simán bírják a reggeli edzést kaja nélkül. Ilyen vagyok én is.

Edzés után azonban kell szénhidrát.

Ha az eedzés este van, akkor második étkezésbe, edzés előttibe és edzés utániba tennék. A Vitargo simán mehet.

Utána azonban nem kell őrült mennyiségű szénhidrát. Ha az edzés elég intenzív volt, az edzés utáni időszakban mehet 1g/tskg összesen.

Vitargo kell aerob után is. De azt nem árt tisztázni, hogy te most diétázol, vagy szorgalomból aerobozol.

 

 

Bunny - 2016-07-23 15:18

V2

Üdv Bunny/Kőbájker!

Szeretném megköszönni a sok éves munkádat aminek köszönhetően kialakult egy jó edzésrutinom és fizikumom.

Régóta szerettem volna motort és most lehetőségem van vásárolni egyet össze is hoztam 600 ezer forintot erre a célra. Mindenképpen V2-es kell mert beleszerettem a hangjába. A hosszú túrákra szeretném használni, utassal.

Az alábbiak közül melyiket ajánlanád : Suzuki SV650N(bár ez kényelmetlen), VX800, vagy Honda VT600-as ? 

Üdv,
Péter

Decado - 2016-07-20 23:45


Szia!

Érdekes összefüggés, hogy neked, mint törzsolvasónak ennyire jó ízlésed van.

Mindhárom motor kiváló választás, mint ahogy a v2 is.

Nem vennék rá mérget, hogy az SV 650 valóban kényelmetlen, de tény, hogy a leggyengébb láncszem ez.

A VX 800 kitűnő választás, soha nem romlik el és ki lehet fogni jó példányokat. Nekem marhára tetszik is, szép motor, csak kissé keskeny, de ez nem kell, hogy zavaró legyen.

A VT 600 (magyarul Shadow) az igazi alternatíva: szerintem SV 650-et akkor, ha nagyon jó az ára. Vagyis ugyanannyiért én VX-et vennék. A VT 600 a legdrágább, és ha 2-300 ezer a különbség a VX-hez képest, azaz nem találsz olcsón, akkor nem biztos hogy megéri. Persze az a kérdés, hogy mennyire tetszik a chopper téma, mert ha számodra az az igazi, akkor azt kell venni.

A VT 600 kis lökettérfogatú, ez a legnagyobb baja és korlátja. Mindazonáltal szerintem átkozottul jó motor.

Soha nem romlik el, nagyon jó vele motorozni, alig fogyaszt és ne lehet vele száguldozni, amit én erős pozitívumnak veszek.

Írtam róla tesztet a totalbike-ra.

Ez az a motor, amit nagyon tudok ajánlani mindenkinek. 

Szóval ártól és álapottól függően nálam VT 600, VX800, SV 650 a sorrend.

Más: sokan emlegetik, hogy nem találják az EV-t még. Guglival ezt egyelőre nme lehet megtalálni, mert ez egy teljesen új oldal. Ezért nyugidtan mondjátok el mindenkinek, hogy az edzovalaszol.hu-n kell keresni.

 

 

 

Bunny - 2016-07-21 11:12

Szia Bunny!

Reptéren mennyire szivatnak, ha fehérjét, bcaa-t és vitamint szeretnél átvinni? Van tapasztalatod ezzel kapcsolatban?

Köszi a válaszod!
Üdv:Andris

Bandi10 - 2016-07-20 04:42


Szia!

Közismert őszinteségem átka, hogy mindenképpen elmondom elöljáróban: ez mindenképpen benne van a top 10 bénafasz kérdések között.

Csakis kizárólag azért válaszolok rá, mert ez egy új EV és nincs kereső.

De a GYFK-ben benne lesz.

Két dolog:

1. Nem vagyok repülőtéri információ azért, valljuk be.

2. Mindenkinek elérhetők az utazási infomációk.

Ez utóbbi nagyjából úgy néz ki, hogy max. 100 ml folyadékot lehet a gépre vinni. Ez az ide vonatkozó rész. Hogy ez fogkrém, dezodot vagy folyékony BCAA, a kutyát nem érdekli.

A poggyászba azt teszel, amit akarsz (Kalasnyikovot azért ne próbálj, de az nem tápkieg), kézipoggyászba meg proteint vinni ... hát, mit mondjak - nagyjából agyrém.

Én a vitaminon kívül nem vinnék semmit, azt is a csomagban. 

A hihetetlen megoldás egyébként a tasakos protein és BCAA.

 

Bunny - 2016-07-20 17:38